יום שבת, 7 במרץ 2009

קידום אתרים באמצעות רשתות חברתיות

המושג 'רשתות חברתיות' תפס תאוצה בשנים האחרונות ומשפיע לא פחות ואף יותר מאשר בלוגים, פורומים, צ'טים ודרכי שיווק שהכרנו עד היום. רשתות חברתיות הן אוסף של גולשים המתקשרים בניהם לבין חבריהם, אותם הם הכירו לאורך השנים ודרכם מכירים חברים חדשים וכך גודל המעגל.

להלן פירוט אודות מס' רשתות חברתיות גדולות ומוכרות:
Facebook - הרשת החברתית הגדולה והמצליחה של שנת 2008. יצרה תודעה רבה גם בקרב גולשים פחות אינטנסיביים. הדגש וההצלחה היו בקלות התפעול, מגוון הכלים והאפשרויות הנתנים לכל גולש, אפשרות לפיתוח אפליקציות ייחודיות ועוד.
גולשים מצאו עצמם מתמכרים בקלות ובכל רגע נתון היו (ועדיין) מעדכנים את הסטטוס הנוכחי של 'מה הם עושים כרגע...'
האפשרות לייבא את החברים על ידי כתובות הדוא"ל מ-Gmail, Hotmail, Outlook וכו' גם כן הקל מאוד על התממשקות גולשים חדשים לרשת.
אמנם זוהי הרשת החברתית המוכרת והגדולה, אך היא מיועדת לגולשים שמטרתם בעיקר לקדם את נושא החברים ולאו דווקא את הנושא העסקי (אם כי אפשר למצוא שגם זו אפשרות).

LinkedIn - הרשת המוכרת בקרב המגזר העסקי. מטרתה העיקרת - ליצור ולקדם קשרים עסקיים.
על ידי פתיחת פרופיל, ניתן להגדיר באופן מסודר את קורות החיים, נסיון תעסוקתי, ממליצים וכו'.
באמצעות מנוע החיפוש המתקדם, אפשר למצוא אנשים מחברות שונות ותחומים שונים וליצור עמם קשר, אף על פי כן, זה פחות או יותר כל מה שניתן לעשות באתר ועל כן, הוא דיי מייעד את מטרתו ולא יותר מכך.

Delicious - רשת חברתית לקידום אתרים. אחת מהרשתות החברתיות היותר חזקות אך פחות מוכרות - מיועדת בעיקר לגולשים המעוניינים לקדם אתרים.
הרשת מאפשרת לכם להוסיף אתרים ולכל אתר להוסיף תגיות המסמלות אותו, כל זאת - על ידי חלוקה לקבוצות ומילות מפתח.

YouTube - קשה להגדיר את YouTube כרשת חברתית מצד אחד, מצד שני, כלי לא פחות חשוב שמשמש סוג של 'רשת חברתית'. למי שישנה האפשרות לצלם עצמו ו/או את המוצר אותו הוא מעוניין לקדם ולפרסם אותו ב-YouTube, יהיה זה סוג של קידום מסחרי יעיל מאוד על ידי הפצת הסרטון בקרב מכרים וכן אף גולשים אשר יגיעו לסרטון לבד על ידי חיפוש מילות המפתח והכותרת שהוגדרו לסרטון. קשה להגדיר כרשת חברתית אך בהחלט אפשר להשתמש בה ככה.

לסיכום,
ישנן עוד רשתות חברתיות רבות אשר מטרתן העיקרית היא מתן האפשרות לקידום אתרים בגוגל. אף על פי כן, חשוב לציין שרשתות חברתיות הן חלק קטן מאוד בעולם השיווק האינטרנטי ולכן רצוי שלא להתמקד בשיטה זו בלבד.

תגובה 1:

  1. החשיבות הגדולה ביותר של נוכחות ברשתות החברתיות היא בעיקר העובדה שכנראה תהיו היחידים שלא שם :)
    כמובן שלא כל אינסטלטור או טכנאי מזגנים צריך מערך יחסי ציבור בכל הרשתות החברתיות, אבל כאשר מפתחים מוצר אינטרנטי או עסקי או כאשר מדובר בחנות שמתחרה בשוק שיש לו נוכחות אינטרנטית, חשוב לתפוס גם את הנקודות האלו ולפחות להראות ללקוחות שיש להם "גב".

    השבמחק