יום שני, 25 במאי 2009

שליחה לפרופיל ברשתות חברתיות

רשתות חברתיות משתלטות על האינטרנט - את זה כבר הוכחנו. במאמר על קידום אתרים באמצעות רשתות חברתיות הראנו כמה קל ונכון להשתמש בהם ככלי למינוף השיווק על ידי פתיחה של קבוצות, פרסום על בסיס מודל קישורים ממומנים וכו'
עכשיו - נראה כמה קל לשלב את הרשתות החברתיות באתרינו וכיצד זה עוזר.

ניקח לדוגמא את אתר BestFriend - פורטל בעלי חיים אשר עובד בשיתוף צמוד עם קבוצה המכילה כבר למעלה מ-150 חברים בפייסבוק. האתר עוסק ומביא כתבות חדשותיות וכן מאמרים מתחום הוטרינריה והאילוף, לוח חי לאימוץ, אבד/נמצא ומכירה וכן פורום כלבים, פורום חתולים ופורומים נוספים נרחבים.

כחלק משיתוף הפעולה, האתר הוסיף בתחתית עמוד הבית אייקון קטן של פייסבוק אשר לחיצה עליו פותחת חלון המכיל 3 שדות שונים: כותרת, תמונה ותיאור.
את התוכן אשר מופיע כבר מלא מגדירים בעמוד האתר תחת תגית ה-head
הכותרת: <meta name="title" content="פורטל בעלי חיים">
התמונה: <link rel="image_src" href="<a href=">http://www.bestfriend.co.il/images/branding/logo.jpg</a>" />
התיאור הינו ה-Description של אותו העמוד
לחיצה על Share מפרסמת את האתר תחת פרופיל הגולש בפייסבוק.

כיצד בנוי הקישור ?
יהיה בלתיאפשרי להציג את מבנה הקישור בתוך ה-POST הנוכחי, אבל ניתן לבצע View Source על גבי האתר שהצגנו לדוגמא או לחלופין כל אתר אחר ופשוט להעתיק את המבנה עם השינויים הנדרשים. מידע מלא ורישמי אודות מבנה הקישור ניתן לקבל באתר של פייסבוק או באתרים נוספים.לדוגמא: ניתן לראות מבנה כיצד לבצע POST לשלושה רשתות חברתיות מוכרות בקישור הבא: http://sharepoint.microsoft.com/blogs/mikeg/Lists/Posts/Post.aspx?ID=1153
מה מרוויחים הצדדים ?
האתר מרוויח פרסום נוסף מגולשים אשר מגיעים אליו ומעוניינים לחשוף את מה שאהבו בפני חבריהם. פעם, היה מקובל להטמיע באתר קישור 'שלח לחבר', אבל אם היה מעוניין הגולש לשלוח את האתר ליותר מגולש אחד, העבודה התחילה להיות קשה יותר וכאן היתרון הגדול בחשיפה לפייסבוק.
תמיכה ברשתות חברתיות נוספות ?
בוודאי! לכל רשת חברתית יש את אפליקציית ה-Share שלה - מקובל מאוד להשתמש באפליקציות ה-Share של Twitter, MySpace, Digg, del.icio.us ועוד.

תגובה 1: